W samorządach Gospodarka

Wpływy z reklam to dochody gmin

Dochody z reklam umieszczanych w przestrzeni publicznej trafią do gmin – przewiduje uchwalona właśnie przez Sejm nowelizacja ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego.

11 września 2015 r. weszła  w życie ustawa z dnia 24 kwietnia 2015 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu (Dz. U. poz. 774), która między innymi dokonuje zmian w ustawie o podatkach i opłatach lokalnych wprowadzając możliwość uchwalania przez rady gmin opłaty reklamowej od umieszczanych tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych.

 

W ustawie z kwietnia 2015 r. nie określono, czyim dochodem jest opłata reklamowa. Dlatego przygotowana została nowelizacja ustawy (druk 3927) o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. W uzasadnieniu czytamy: „Biorąc pod uwagę, że celem ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu było uchwalenie przepisów wprowadzających nową opłatę wpisującą się w system podatkowych opłat lokalnych stanowiących dochód gmin oraz w celu usunięcia wątpliwości, czyim dochodem będą wpływy z opłaty reklamowej." Nowelizacja ta została przyjęta przez posłów. 

 

Jednocześnie zaznaczono, że zmiany w ustawie nie spowodują negatywnych skutków finansowych dla budżetu państwa oraz budżetów jednostek samorządu terytorialnego. Nie są także sprzeczne z prawem Unii Europejskiej.

TAGI: budżet jst, finanse samorządowe, reklamy,

Aby zapewnić prawidłowe działanie i wygląd niniejszego serwisu oraz aby go stale ulepszać, stosujemy takie technologie jak pliki cookie oraz usługi firm Adobe oraz Google. Ponieważ cenimy Twoją prywatność, prosimy o zgodę na wykorzystanie tych technologii.

Zgoda na wszystkie
Zgoda na wybrane