Program "Gazela BIS - Niskoemisyjny zbiorowy publiczny transport miejski", został właśnie przyjęty przez radę nadzorczą Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Nabór wniosków ruszy na początku przyszłego roku a do rozdysponowania będzie blisko 300 mln. zł.
Z pożyczek NFOŚiGW będą mogły skorzystać miasta regionalne i subregionalne wskazane w Kontraktach Terytorialnych w obszarze niskoemisyjnego transportu publicznego. Pożyczki do 50 mln zł będą mogły być umarzane (maksymalnie 30 proc.). Koszt kwalifikowany (podlegający refundacji) przedsięwzięcia na etapie składania wniosku nie będzie mógł być mniejszy niż 5 mln zł. Z pieniędzy tych będzie można sfinansować np. zakup nowego taboru autobusowego o napędzie gazowym, czy hybrydowym, tramwajów bądź trolejbusów. W programie jednak określono, że we wniosku o dofinansowanie koszty zakupu taboru mogą stanowić maksymalnie 80 proc.
Pieniądze będzie można przeznaczyć także na wydzielanie buspasów, budowę stacji tankowania dla ekologicznych pojazdów, informacji pasażerskiej dla korzystających z transportu zbiorowego, czy systemów infrastrukturalnych jak np. systemy zarządzania ruchem
W samorządach Gospodarka
Pieniądze na ekologiczny transport
Justyna Kamińska
Blisko 300 mln zł będą miały do podziału miasta regionalne i subregionalne w ramach program Gazela BIS. Pieniądze przeznaczone zostaną na kupno autobusów o ekologicznym napędzie bądź tramwajów. Wsparcie może też uzyskać budowa stacji tankowania dla ekologicznych pojazdów. Nabór wniosków ruszy na początku przyszłego roku.
Zobacz także
W samorządach
W samorządach
Dla radnych