W samorządach

Stadion w Letnicy ma nowego sponsora i nazwę

Stadion piłkarski w gdańskiej Letnicy ma nowego sponsora tytularnego. Przez najbliższych pięć lat będzie nim koncern Energa, który zapłacił 22,5 mln złotych. Od dziś obiekt ma też nową nazwę - Stadion Energa Gdańsk.

Logo gdańskiej spółki Energa zastąpi nazwę PGE, która przez pięć lat widniała na fasadzie stadionu. Za ten przywilej spółka zapłaciła w sumie 35 mln zł. Od 1 października tego roku obiekt funkcjonował jako "Stadion w Gdańsku Letnicy". W międzyczasie odbył się tzw. debranding, a więc usunięte zostało logo i wszystkie elementy związane z Polską Grupą Energetyczną.

 

Nowy sponsor – Energa

 

Dziś przedstawiono nowego sponsora stadionu. Została nią spółka Energa, która podpisała pięcioletnią umowę, opiewająca na kwotę 22,5 mln złotych. Przez ten czas obiekt nosić będzie nazwę Stadion Energa Gdańsk. 

– Jesteśmy świadkami narodzin stadionu na nowo. Nowe imię to nowa energia i moc  – mówił Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska. – Rozpoczęcie współpracy trójstronnej pomiędzy samorządem, operatorem największego obiektu sportowego i jedną z największych pomorskich firm, która rozumie i pomoże zrealizować wizję zagospodarowania i rozwoju stadionu w Gdańsku, to bardzo dobra wiadomość. – Stadiony na świecie pełnią role istotne społecznie – u nas trend ten jest już zauważalny, a świadomość obecności w przestrzeni miejskiej stadionu jako obiektu nie tylko sportowego, zwiększa się znacząco z roku na rok. Chcemy podkreślać, że tutaj – na Stadionie Energa Gdańsk, odbywają się ważne wydarzenia, tutaj ludzie się bawią, tutaj robią biznes, spotykają znajomych i gwiazdy oraz oczywiście kibicują m. in. Lechii Gdańsk.

– To ważny moment w życiu obiektu, zyskujemy potężnego, lokalnego partnera, który chce z nami prowadzić wspólną politykę naszego obiektu – mówi Tomasz Kowalski, prezes Arena Gdańsk Operator. – Umowa z Energą to nie tylko nowe logo, ale początek szerszej współpracy – zapewnia Tomasz Kowalski.

 

 

 

Nowy wizerunek Stadionu Energa Gdańsk

 

Wraz z nazwą zmienia się również identyfikacja wizualna obiektu. Nowy logotyp nawiązuje do bursztynu, symbolu kojarzonego z Gdańskiem, który stanowił jednocześnie inspirację dla projektantów stadionu. Znak zarówno pod względem kolorystyki jak i kształtów, oddaje ideę zasilania sportu i kultury pozytywną energią. Do tych wartości nawiązuje również nowe hasło: Stadion Energa Gdańsk – MOC WRAŻEŃ, które podkreśla rolę obiektu jako miejsca jednoczącego ludzi wokół pozytywnych emocji.

Stadion Energa Gdańsk to jeden z najnowocześniejszych wielofunkcyjnych obiektów sportowych. Został otwarty w 2011 roku i od tego czasu pełni rolę trójmiejskiego centrum sportu, rozrywki, rekreacji, a dzięki licznym powierzchniom konferencyjnym i wystawowym, także biznesu. Obiekt zaprojektowano tak, aby mógł pomieścić ponad 40 tys. widzów – czy to podczas meczów piłkarskich, czy innych wydarzeń sportowych i kulturalnych. Znakiem rozpoznawczym obiektu jest piękna, bursztynowa fasada nawiązująca do dziedzictwa portowego Gdańska i wielowiekowej tradycji pozyskiwania, obróbki i sprzedaży jantaru. Elewację stadionu wykonano z paneli w sześciu odcieniach bursztynu, a elementy konstrukcji stalowej dachu kształtem nawiązują do wręgów statku.

Aby zapewnić prawidłowe działanie i wygląd niniejszego serwisu oraz aby go stale ulepszać, stosujemy takie technologie jak pliki cookie oraz usługi firm Adobe oraz Google. Ponieważ cenimy Twoją prywatność, prosimy o zgodę na wykorzystanie tych technologii.

Zgoda na wszystkie
Zgoda na wybrane