W samorządach

Lublin uruchomił punkt obsługi cudzoziemców

Obcokrajowcy mieszkający w Lublinie załatwią wszystkie swoje sprawy w Biurze Obsługi Mieszkańców.

Obsługa odbywa się w językach polskim, angielskim i ukraińskim, a informacje można uzyskać bezpośrednio na miejscu, telefonicznie lub drogą elektroniczną. Na sali obsługi została zamontowana elektroniczna tablica informacyjna, na której można znaleźć informacje dotyczące m.in. danych teleadresowych instytucji administracji publicznej, procedur urzędowych, bezpieczeństwa, komunikacji, kultury, sportu i turystyki – również w trzech wersjach językowych. Cudzoziemcy mogą skorzystać z przetłumaczonych informatorów oraz kart informacyjnych opisujących sposób załatwiania spraw urzędowych.

 

– Z roku na rok wzrasta liczba cudzoziemców mieszkających w Lublinie, a ich potrzeby często wykraczają poza zadania realizowane już przez miasto. Stąd pomysł stworzenia punktu obsługi cudzoziemców zlokalizowanego w centrum miasta – powiedział Krzysztof Żuk Prezydent Miasta Lublin

 

Informacje, jakich do tej pory poszukiwali cudzoziemcy przebywający w Lublinie, były rozproszone i trudno dostępne, również z powodu nieuwzględniania bariery językowej. Punkt stanowi miejsce wymiany informacji na temat podejmowanych w mieście działań dla i na rzecz cudzoziemców (np. informuje do jakiego urzędu zgłosić się w danej sprawie, informuje o bezpłatnych lekcjach języka polskiego itp.) oraz stanowi wsparcie w poszukiwaniu rozwiązań problemów, z którymi borykają się na co dzień migranci, którzy postanowili zamieszkać w Lublinie.

 

Punkt obsługi cudzoziemców to wykorzystanie wyszkolonej kadry Biura Obsługi Mieszkańców oraz wiedzy i doświadczenia w zakresie ogólnopolskich i międzynarodowych standardów integracji migrantów wnoszonej przez partnerów społecznych. Lublin od 2008 roku, jako jedyne miasto w Polsce, jest członkiem sieci Miast Międzykulturowych Rady Europy. Jednym ze skutków tego uczestnictwa jest budowanie systemu zarządzania różnorodnością kulturową.

 

Tym samym Lublin wpisuje się w przyjętą w dniu 31 lipca 2012 r. przez Radę Ministrów Politykę Migracyjną Polski, która ma na celu sformułowanie kierunków działania oraz systemowych rozwiązań i wytycznych dla administracji publicznej w zakresie migracji w celu zapewnienia spójności zadań realizowanych wobec cudzoziemców.

 

Punkt obsługi cudzoziemców jest efektem współpracy miast: Łucka, Iwano-Frankiwska i Lublina podjętej w ramach realizacji projektu „Poprawa świadczenia usług administracyjnych dla mieszkańców regionów transgranicznych poprzez tworzenie sieci centrów świadczenia usług administracyjnych i rozwoju współpracy między Centrum Świadczenia Usług Administracyjnych w Łucku, Centrum Świadczenia Usług Administracyjnych w Iwano-Frankiwsku oraz Biurem Obsługi Mieszkańców w Lublinie” finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska – Białoruś – Ukraina 2007-2013.

TAGI: dobre praktyki, polityka spoleczna, postępowanie administracyjne, prezydent miasta,

Aby zapewnić prawidłowe działanie i wygląd niniejszego serwisu oraz aby go stale ulepszać, stosujemy takie technologie jak pliki cookie oraz usługi firm Adobe oraz Google. Ponieważ cenimy Twoją prywatność, prosimy o zgodę na wykorzystanie tych technologii.

Zgoda na wszystkie
Zgoda na wybrane