Badania mają dać odpowiedź na pytanie, w jakim kierunku powinna pójść nasza reprezentacyjna ulica, by stać się jeszcze bardziej atrakcyjną.
– Dokonaliśmy dużych zmian na ulicy Piotrkowskiej. Teraz nadszedł czas, byśmy skuteczniej nią zarządzali. Decyzja o tym, w jaki sposób to robić, zapadnie po profesjonalnych badaniach. Spytamy się zarówno tych, którzy przychodzą na ulicę Piotrkowską, jak i tych, którzy świadczą na niej usługi – powiedziała prezydent Łodzi Hanna Zdanowska.
Analiza przeprowadzona zostanie przez firmę wybraną w ramach zapytania ofertowego. Celem badania będzie m.in. sprawdzenie, ile osób odwiedza ulicę Piotrkowską, jakie są ich zdolności nabywcze oraz oczekiwania. Analiza będzie miała charakter dwustronny, co oznacza, że Urząd Miasta Łodzi sprawdzi też potrzeby usługodawców i ewentualnych inwestorów.
– Dane te będą niezbędne dla rozwoju ulicy Piotrkowskiej. Podobne analizy przeprowadzane są w największych miastach Europy, na Oxford Street w Londynie i na La Rambla w Barcelonie – dodał Piotr Kurzawa z Biura Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą UMŁ.
Przed wyborem wykonawcy miasto przeprowadzi analizę rynku, by zapytanie ofertowe wysłać do największych w Polsce firm zajmujących się tego typu analizami. Na samo przeprowadzenie badań przewidziany jest kilkumiesięczny termin, obejmujący różne pory roku.
Piotrkowska to reprezentacyjna ulica Łodzi i jednocześnie najdłuższa ulica handlowa w Europie, licząca 4,2 km. W zeszłym roku zakończył się remont jej najważniejszego odcinka, od placu Wolności do skrzyżowania z alejami Piłsudskiego oraz Mickiewicza. Kostkę betonową zamieniono na płyty granitowe, wymieniono latarnie, a także zwężono jezdnię. Największą zmianą są jednak meble miejskie – pojawiły się ławki, stojaki i kosze.