Prawo

Śląski Związek Gmin i Powiatów radzi jak bezpiecznie pracować z domu

Zespół ds. Ochrony Danych Osobowych działający przy Śląskim Związku Gmin i Powiatów przeanalizował przepisy dotyczące ochrony danych osobowych i przygotował rekomendacje dotyczące świadczenia przez urzędników pracy w formie zdalnej.

Eksperci Śląskiego Związku Gmin i Powiatów wskazują w jaki sposób przeprowadzić analizę ryzyka utraty poufności, integralności oraz dostępności danych osobowych w związku z wykonywaniem pracy z domu i radzą co powinna ona obejmować.

Wskazują też kiedy praca na dokumentach papierowych nie będzie uzasadniona – szczególnie jeśli w urzędzie funkcjonuje elektroniczny obieg dokumentów – a jeśli będzie jednak konieczna to radzą co zrobić by odbywała się ona zgodnie z przepisami prawa.

Na koniec eksperci nie zapomnieli o wskazaniu zasad bezpiecznej pracy zdalnej. Przygotowali wytyczne, którymi pracownicy powinni się kierować w trakcie wykonywania pracy w formie zdalnej, radzą jak zorganizować otoczenie miejsca pracy. Radzą też by w pracy w domu korzystać ze sprzętu służbowego a jeśli jest to niemożliwe rekomendują jak przygotować sprzęt prywatny do świadczenia pracy na rzecz urzędu – by ta odbywała się w sposób maksymalnie bezpieczny.

Więcej o pracy zdalnej (i hybrydowej) w urzędzie w kolejnym (23) numerze "Wspólnoty".

Rekomendacje Związku można pobrać TUTAJ

Aby zapewnić prawidłowe działanie i wygląd niniejszego serwisu oraz aby go stale ulepszać, stosujemy takie technologie jak pliki cookie oraz usługi firm Adobe oraz Google. Ponieważ cenimy Twoją prywatność, prosimy o zgodę na wykorzystanie tych technologii.

Zgoda na wszystkie
Zgoda na wybrane