W samorządach

Pomorze: od piątku rower metropolitalny Mevo w nowej odsłonie

Do dyspozycji jest 3200 rowerów ze wspomaganiem elektrycznym oraz 1000 tradycyjnych. W ramach miesięcznego abonamentu (koszt 29,99 zł) limit przejazdu wynosi 120 minut dziennie na standardowym rowerze i 60 minut na elektrycznym.

– 4200 rowerów, w tym trzy czwarte ze wspomaganiem elektrycznym, jest już na ulicach 16 gmin metropolii. Tak będzie aż do końca listopada. Na wiosnę rozpoczynamy działania promocyjne i edukacyjne, które z jednej strony będą promowały system Mevo, ale także będą uczyły bezpiecznego poruszania się po ulicach - zapowiedział podczas środowego briefingu Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni, prezes Rady Obszaru Metropolitalnego Gdańsk Gdynia Sopot.

Od początku grudnia w 16 gminach Metropolii Gdańsk-Gdynia-Sopot Mevo działało w systemie zimowym. Do dyspozycji użytkowników była połowa floty, ale system i tak cieszył się sporym zainteresowaniem. – To potwierdza, że jest zapotrzebowanie na rower miejski w metropolii. W okresie zimowym użytkownicy przejechali blisko 350 tys. km. Rowery były wypożyczane 125 tys. razy. Średni czas podróży to 20 minut na dystansie 3 km. Częściej z rowerów korzystali mężczyźni - poinformował Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu.

Przedstawiciele Metropolii GGS przyznali w środę, że nie mają zastrzeżeń do operatora systemu - katalońskiej firmy City Bike Global. Serwisanci sprawnie radzili sobie nie tylko z relokacją rowerów, a także z bieżącą ich obsługą techniczną. W ocenie przedstawicieli Metropolii jednoślady dobrze zniosły zimową aurę, a baterie w „elektrykach” działały bez problemów mimo niskich temperatur. Wszelkie usterki były szybko naprawiane, a zgłoszeniami od użytkowników na bieżąco zajmowało się Centrum Obsługi Klienta.

– Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z katalońskim operatorem Mevo. Wszystkie elementy systemu zostały wdrożone do końca ubiegłego roku. W tej chwili pracujemy z operatorem i jego podwykonawcami z całej Europy nad elementami aplikacji, które będą nam pomagać w analizach, zbierać bardziej precyzyjne dane np. dotyczące tzw. map ciepła – przyznał Michał Glaser, prezes Zarządu Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.

Prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz przypomniała z kolei, że rower Mevo jest elementem szerszej polityki, której celem jest promowanie zdrowego stylu życia, ale także troski o środowisko. Dzięki temu, że mieszkańcy korzystają z rowerów Mevo, a nie z samochodów, do atmosfery zostało wyemitowane o 100 tys. kilogramów dwutlenku węgla mniej. – Z perspektywy Gdańska Mevo to także element polityki rowerowej. Za chwilę rozpoczniemy działania, które zachęcają do dojazdów do szkół jednośladami w ramach Rowerowego Maja, a jesienią – akcję dojazdów do pracy rowerami.

oprac. na podst. inf. UM Gdańsk, fot. Piotr Wittman

Aby zapewnić prawidłowe działanie i wygląd niniejszego serwisu oraz aby go stale ulepszać, stosujemy takie technologie jak pliki cookie oraz usługi firm Adobe oraz Google. Ponieważ cenimy Twoją prywatność, prosimy o zgodę na wykorzystanie tych technologii.

Zgoda na wszystkie
Zgoda na wybrane