Konferencje

Poznaj siłę synergii na targach ZIELEŃ TO ŻYCIE 2024

5-7 września, Warszawa

Związek Szkółkarzy Polskich oraz Agencja Promocji Zieleni zapraszają na 31. Międzynarodowe targi ZIELEŃ TO ŻYCIE, które zagoszczą w Warszawie w dniach 5-7 września jako jedno z najważniejszych tegorocznych wydarzeń ogrodniczej branży. Tym razem organizatorzy zwracają szczególną uwagę na potrzebę szeroko rozumianej współpracy – nie tylko pomiędzy przedstawicielami zielonego sektora – kierując do wystawców i zwiedzających hasło „Poznaj siłę synergii!”. Tradycyjnie ekspozycjom targów towarzyszyć będzie bogaty program szkoleń, które zapewnią dużą dawkę profesjonalnej wiedzy – teoretycznej i praktycznej. Nie zabraknie nowości roślinnych i produktowych, z którymi nieodłącznie, od ponad trzech dekad kojarzy się ZIELEŃ TO ŻYCIE.  
 

Synergia, czyli szukanie nowych możliwości

Hasło tegorocznych targów „Poznaj siłę synergii!” zwraca uwagę na potrzebę ścisłej współpracy pomiędzy sektorami w obrębie zielonej branży oraz między nią a przedstawicielami innych dyscyplin. – Chodzi o „przekraczania granic” i wychodzenie do biznesów  (takich jak np. branża budowlana), które nie mają bezpośredniego związku z roślinami, ale zmiana ich sposobu myślenia może być kluczowa dla popytu na zieleń czy lepszego jej zagospodarowania lub nowocześniejszego podejścia do klienta – podkreśla dyrektor targów Joanna Filipczak. Wszystko to w myśl idei, że synergia oznacza harmonijne współdziałanie, którego efekt jest większy niż suma poszczególnych oddzielnych działań – dodaje Filipczak.

Tłumaczy, że obecne czasy wymagają od osób związanych z zieloną branżą ściśle ukierunkowanych działań. Rozwiązaniem dla klientów, którym zależy na realizacji kompleksowych inwestycji „od ręki”, mogą być partnerstwa i łączenie ofert. I tak, coraz częściej architektoniczne biura projektowe mają w zespole architekta krajobrazu bądź z nim współpracują. Działa to też w drugą stronę – powierzając tworzenie ogrodu projektantowi zieleni i firmie wykonawczej, można być spokojnym także o  nawierzchnię, oświetlenie czy taras i wszelkie elementy małej architektury. Przestrzenią do nawiązywania rozmów dotyczących takiej współpracy oraz do spotkań między sektorami jest właśnie ZIELEŃ TO ŻYCIE.

Tegoroczny lejtmotyw targów będzie widoczny na ekspozycjach wystawców oraz znajdzie wyraz w programie wydarzeń organizowanych w ciągu trzech wrześniowych dni.

Udział w targach dla gości branżowych – po rejestracji: https://rejestracja.zielentozycie.pl/

Co wyróżnia targi ZIELEŃ TO ŻYCIE?

ROŚLINY. Warszawskie targi wyrosły z pasji do roślin, które zajmują ponad 60% ogólnej powierzchni ekspozycyjnej. ZIELEŃ TO ŻYCIE jest jedynym w Polsce wydarzeniem prezentującym tak bogaty asortyment drzew, krzewów, bylin i pnączy – w najlepszej fazie wegetacji, w pełnej krasie. Daje także możliwość pokazania produktów do ogrodu (nawierzchnie, systemy nawadniania, oświetlenie, meble, elementy małej architektury, grille) w typowym zielonym otoczeniu roślin, w którym będą zastosowane.

• Ogród Pokazowy przed wejściem do EXPO XXI po raz kolejny stworzy atrakcyjną przestrzeń, która pokaże zwiedzającym dobre wzorce użycia i komponowania roślin oraz elementów małej architektury, a zarazem będzie rezultatem współpracy różnych firm
z zielonej branży, wpisując się w hasło „Poznaj siłę synergii!”.

NOWOŚCI. ZIELEŃ TO ŻYCIE jest miejscem wielu premier. Dla niejednego zwiedzającego – pierwszą okazją do zakontraktowania ciekawych produktów na kolejny sezon. Szczególną uwagę zwracają nowe odmiany roślin, będące siłą napędową zielonej branży, ale targi każdorazowo oferują znacznie szerszą paletę nowości.

• Konkurs Roślinnych Nowości – prestiżowy, jedyny w Polsce o takim zakresie – jest znakomitą okazją do promowania nowych odmian drzew, krzewów, bylin, pnączy oraz wprowadzania ich na rynek. Ma wymiar międzynarodowy. Skupia zainteresowanie zwiedzających targi oraz mediów – krajowych i zagranicznych, które szeroko informują o wynikach kolejnych odsłon konkursu.

• Katalog Roślin. W trakcie tegorocznych targów będzie miała miejsce oficjalna premiera nowego wydania „Katalogu Roślin – drzewa, krzewy, byliny polecane przez Związek Szkółkarzy Polskich”. To cenione w branży, praktyczne narzędzie dla projektantów, wykonawców, handlowców i innych użytkowników roślin. Podstawowe źródło profesjonalnych informacji o sprawdzonych i polecanych roślinach, w tym nowościach, dostępnych w polskich centrach ogrodniczych oraz szkółkach. Największe zalety katalogu to rzetelne wiadomości o 2872 taksonach, zawierające: krótki opis kluczowych cech, wymagań i zastosowania danej rośliny, szkic jej docelowej sylwetki (w wieku 10 lub 30 lat) oraz zdjęcie. Nowością Katalogu Roślin 2024 są kody QR prowadzące do www.e-katalogroslin.pl, czyli łączące wydanie drukowane z elektronicznym
i pozwalające na zaawansowane wyszukiwania. Tegoroczna edycja zawiera 40% nowego asortymentu – najwięcej zmian dokonano w rozdziałach o różach i ozdobnych trawach. Dodano także wskazówki pomagające dokonać właściwego wyboru roślin przy zakupach oraz informacje o biologicznej ochronie roślin przed chorobami i szkodnikami.

TERMIN. Początek września to nie tylko okres, w którym rośliny dobrze się prezentują. To także czas korzystny z punktu widzenia handlu: z jednej strony stwarza możliwość przedłużenia bieżącego sezonu sprzedaży, a z drugiej stanowi dla wielu firm pierwsze miejsce, w którym myślą o zamówieniach na sezon wiosenny.

LOKALIZACJA. Centralna lokalizacja targów – w Warszawie, która jest dobrze skomunikowana z innymi miejscami w Polsce oraz z zagranicą, ułatwia logistykę wystawcom i dotarcie odwiedzającym.

MIĘDZYNARODOWY CHARAKTER. Ponad 23% wystawców stanowią firmy zagraniczne, a 10% odwiedzających targi profesjonalistów pochodzi spoza Polski – w 2023 r. reprezentowali 33 kraje, w tym Ukrainę, Litwę, Łotwę, Holandię, Czechy, Białoruś i Niemcy.

• Kongres AIPH. W 2024 roku, w związku z kongresem Międzynarodowego Stowarzyszenia Producentów Ogrodniczych (AIPH), który odbędzie się przy okazji targów ZIELEŃ TO ŻYCIE, swój przyjazd do Warszawy zapowiedziały delegacje ogrodników z Kanady, USA, Korei, Tajlandii i różnych krajów UE.

Na tegorocznych targach pojawią się także inne zorganizowane grupy zagranicznych gości branżowych – z Czech oraz Litwy.

• Wycieczka zagranicznych dziennikarzy. ZIELEŃ TO ŻYCIE odwiedzi 10 zaproszonych dziennikarzy z ośmiu krajów. Ich wizyta ma na celu szeroką promocję polskiego szkółkarstwa (zwiększenie rozpoznawalności firm i ich ofert na arenie międzynarodowej) oraz samych targów.

WIARYGODNOŚĆIPROFESJONALIZM. ZIELEŃ TO ŻYCIE to wydarzenie stworzone przez profesjonalnych uczestników zielonej branży, którzy najlepiej rozpoznają jej potrzeby. Najdłużej istniejąca i najbardziej stabilna – pod względem terminu i lokalizacji – impreza wystawiennicza w tym sektorze. Odwiedzana przez około 5,5 tys. profesjonalistów z ponad 30 krajów.  

WIEDZA  I EDUKACJA. 8 wydarzeń towarzyszących, 34 prelekcje. Od wielu lat targom towarzyszy ceniona i poruszająca ważkie tematy Konferencja Mocno Zielone Miasto – w tym roku odbędzie się jej 25. edycja!Na stałe w program wydarzeń ZIELEŃ TO ZYCIE wpisało się też Seminarium Wiedza dla Handlu i Producentów z udziałem międzynarodowych ekspertów, których
w 2024 r. będzie na tym wydarzeniu aż czterech. W ramach otwartych wykładów odbędzie się Spotkanie Twórców Ogrodów, podczas którego architekci krajobrazu przybliżą m.in. takie zagadnienia, jak: Projektowanie permakulturowe, Jak wpisać ogród w otoczenie czy Rośliny pionierskie, które przetrwają w trudnych warunkach środowiskowych.

AKTUALNOŚĆ. Nieodłączną cechą targów ZIELEŃ TO ŻYCIE, które istnieją od 1993 roku i są miejscem spotkań całej branży, jest fakt, że odpowiadają na bieżące wyzwania rynkowe, a ostatnio także klimatyczne. ZIELEŃ TO ŻYCIE od samego początku pomagała ukierunkować działalność wielu biznesów, stymulowała pozytywne zmiany i osiąganie wyższego poziomu produkcji, usług, zarządzania.

W 2024 r. tematem, który mocno się zaznaczy w programie targów, będzie zrównoważony rozwój, w tym przyjazna środowisku produkcja i dalsza uprawa roślin.

ZIELEŃ TO ŻYCIE 2024 w liczbach

  • Ponad 30-letnia tradycja
  • 3 dni spotkań branżowych
  • 7 tys. m2 powierzchni wystawienniczej
  • 170 wystawców z 8 krajów: Polski, a także Belgii, Danii, Francji, Holandii, Niemiec, Węgier,  Włoch
  • Spodziewane ok. 9500 zwiedzających z 30 krajów, w tym 5500 gości branżowych
  • Grupy profesjonalistów, którzy odwiedzają targi: 30,5% – architekci krajobrazu i wykonawcy terenów zieleni; 29,6% – producenci roślin; 12,6% – przedstawiciele handlu; 8% – urzędnicy miejscy oraz inwestorzy publiczni i prywatni; 5% – właściciele lub pracownicy kwiaciarń
  • 8 wydarzeń branżowych towarzyszących targom (konferencje, seminaria, szkolenia, pokazy) – 34 prelegentów, spodziewane w sumie ok. 1200 uczestników tych spotkań
  • 30 odmian zgłoszonych przez 16 firm do Konkursu Roślinnych Nowości, którego 17. edycja odbędzie się podczas targów ZIELEŃ TO ŻYCIE 2024

 

Szczegółowy program wydarzeń towarzyszących targom ZIELEŃ TO ŻYCIE 2024https://zielentozycie.pl/konferencja-seminaria-pokazy/

www:www.zielentozycie.pl

Facebook:
https://www.facebook.com/zielentozycie/  www.facebook.com/ZwiazekSzkolkarzyPolskich/Instagram:
https://www.instagram.com/zielentozycie/
www.instagram.com/zwiazekszkolkarzypolskich/

Organizatorzy:

Agencja Promocji Zieleni Sp. z o.o., Związek Szkółkarzy Polskich (www.zszp.pl)

Al. Jana Pawła II 80 lok. 71, 00-175 Warszawa

tel. 22 435 47 20 (21-22), kontakt@zielentozycie.pl

 

 

Aby zapewnić prawidłowe działanie i wygląd niniejszego serwisu oraz aby go stale ulepszać, stosujemy takie technologie jak pliki cookie oraz usługi firm Adobe oraz Google. Ponieważ cenimy Twoją prywatność, prosimy o zgodę na wykorzystanie tych technologii.

Zgoda na wszystkie
Zgoda na wybrane