W samorządach

Lublin będzie miał pieszego oficera

Lublin dołącza do wąskiego grona polskich miast, które będą miały osobę reprezentującą w urzędzie potrzeby pieszych. Wspólnie z Oficerem Rowerowym będzie ona dbać o dostosowywanie infrastruktury pieszej dla potrzeb osób niezmotoryzowanych.

Zespół Mobilności Aktywnej formalnie rozpocznie pracę 1 marca 2015, a stworzą go dotychczasowy Oficer Rowerowy i Asystent Prezydenta Miasta ds. Polityki Rowerowej, który otrzyma dodatkowy zakres obowiązków.

 

Koordynacją pracy Zespołu Mobilności Aktywnej zajmie się Aleksander Wiącek, odpowiedzialny kompleksowo za politykę rowerową oraz ruch pieszy, zaś Michał Przepiórka na stanowisku Oficera Rowerowego nadal będzie odpowiadał za system lubelskiego roweru miejskiego. Zespół zadba o komfort pieszych i osób poruszających się w Lublinie innymi środkami transportu niż samochód, czy autobus komunikacji miejskiej.

 

– Rozbudowując  infrastrukturę staramy się rozwijać rozwiązania służące rowerzystom i pieszym. Równolegle modernizujemy system transportu publicznego uzupełniając go o system roweru miejskiego. Celem tych działań jest promocja środków alternatywnych dla indywidualnego transportu samochodowego, umożliwiających poruszanie się po mieście – powiedział Krzysztof Żuk, prezydenta Lublina.

 

Powołanie osoby odpowiadającej za interesy pieszych jest jednym z efektów projektu „Miasto dla Ludzi. Lubelskie standardy infrastruktury pieszej”, realizowanego wspólnie przez Urząd Miasta Lublina i Fundację Tu Obok. Zmierza on do wypracowania i opisania przez mieszkańców – wspólnie z urzędnikami i radnymi – najlepszych rozwiązań projektowo-planistycznych dla osób poruszających się po mieście z umowną prędkością 5 km/h.

 

Projekt obejmuje zagadnienia płynności ruchu związaną z ciągłością i bezpieczeństwem ruchu głównej grupy pieszych. Ma identyfikować specjalne potrzeby różnych grup użytkowników przestrzeni publicznych (osoby z dziećmi, młodzież, dorośli, seniorzy, osoby niepełnosprawne, właściciele psów), a także sposoby spędzania wolnego czasu oraz potrzebna do tego infrastruktura. Oraz analizować czynniki wpływające pozytywnie i negatywnie na atrakcyjność przestrzeni i percepcję otoczenia przez pieszych, takich jak krajobraz, estetyka, sąsiedztwo natury, czy hałas.

 

Przedstawiciele Zespołu Aktywności Mobilnej będą reprezentować prezydenta Lublina w zakresie komunikacji pieszej i rowerowej. Ich zadaniem będzie realizowanie polityki rowerowej miasta opartej na współpracy z wydziałami i jednostkami urzędu miasta zajmującymi się planowaniem, przygotowaniem i realizacją inwestycji poza pasem drogowym. Zespół zajmie się opiniowaniem i uzgadnianiem projektów budowy, przebudowy i remontów dróg ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb niechronionych uczestników ruchu.

 

– Przekonaliśmy już lublinian, że ruch rowerowy to nie tylko forma rekreacji, ale przede wszystkim forma transportu. Teraz przed nami kolejne wyzwanie. Chcemy przekonać mieszkańców, że ruch pieszy jest przyjemną formą przemieszczania się po centrum, a nie złem koniecznym. Będziemy dążyć do popularyzacji i uatrakcyjnienia ruchu pieszego w naszym mieście – powiedział Aleksander Wiącek, asystent prezydenta ds. polityki rowerowej.

TAGI: dobre praktyki, drogi, komunikacja miejska, prezydent miasta, transport,

Aby zapewnić prawidłowe działanie i wygląd niniejszego serwisu oraz aby go stale ulepszać, stosujemy takie technologie jak pliki cookie oraz usługi firm Adobe oraz Google. Ponieważ cenimy Twoją prywatność, prosimy o zgodę na wykorzystanie tych technologii.

Zgoda na wszystkie
Zgoda na wybrane