Zespół Service Desk programu pl.ID jest pierwszą linia wsparcia, utrzymującą bezpośredni kontakt ze zgłaszającymi problemy techniczne Lokalnymi Administratorami Systemu. Zespół liczy 25 osób i składa się ze specjalistów z Centralnego Ośrodka Informatyki MSW.
Jak skontaktować się z Service Desk?
Numer do Service Desk jest jeden: (42) 253 54 99. Rozmowy są jednak dzielone na wiele stanowisk jednocześnie. Możliwe jest również „kolejkowanie” dzwoniących w wypadku, gdyby wszystkie linie były zajęte.
Dane do Service Desk zostały przesłane do wszystkich gmin poprzez Portal Informacyjny Administracji (PIA). Dodatkowo sam dokument „Instrukcja zgłaszania błędów w ITSM – szkolenia” znajduje się na stronie www.obywatel.gov.pl w zakładce Centrum Pomocy. Dane kontaktowe były również wielokrotnie przypominane w trakcie bieżącej obsługi zgłoszeń i komunikacji z gminami.
Jak pracuje Service Desk – od przyjęcia zgłoszenia do rozwiązania problemu
Konsultanci z Service Desk-u przyjmują zgłoszenia o trudnościach lub problemach napotkanych przez użytkowników aplikacji „ŹRÓDŁO”. Następnie po wstępnym rozpoznaniu problemu, wykonują pierwszą próbę rozwiązania zgłoszonego incydentu, a w razie potrzeby przekazują informację o problemie do właściwej grupy wsparcia. Konsultanci będą również na bieżąco informować użytkownika o sposobie rozwiązania problemu.
Jakie zmiany od 1 marca?
Od 1 marca obywatela czekają zmiany. Jeśli chodzi o dowód osobisty, to od marca będzie on wydawany już według nowego wzoru. Łatwiejszy do wypełnienia będzie również wniosek o dowód osobisty i będzie go można złożyć w dowolnym urzędzie gminy w całej Polsce.
Od 1 marca rusza również System Rejestrów Państwowych (SRP), do którego będą miały dostęp wszystkie urzędy gminy w Polsce. Do tej pory każda gmina pracowała na odrębnym systemie. Nowy system informatyczny połączy kluczowe z punktu widzenia funkcjonowania państwa rejestry. W zintegrowanym systemie znajdą się m.in. rejestry PESEL, dowodów osobistych i aktów stanu cywilnego.