W samorządach

Umowę PPK w JST warto podpisać do końca 2020 r.

Jednostki sektora finansów publicznych, w tym samorządowe, mają czas do 26 marca 2021 r. na podpisanie umowy o zarządzanie PPK z wybraną instytucją finansową. Warto jednak zawrzeć taką umowę już w tym roku, zakładając jej wejście w życie od 1 stycznia 2021. Dlaczego?

Do końca 2020 r. jednostki sektora finansów publicznych mogą zawrzeć umowy o zarządzanie PPK bez obowiązku stosowania prawa zamówień publicznych. Można więc ograniczyć formalności i znacznie uprościć proces wdrożenia PPK.

Warto pamiętać, że zawarcie umowy o zarządzanie PPK w 2020 roku nie wymusza na pracodawcy obowiązku wcześniejszego zawarcia umowy o prowadzenie PPK i tym samym odprowadzania wpłat do PPK. Umowę o prowadzenie PPK można zawrzeć we wskazanym w ustawie o PPK terminie, czyli do 10 kwietnia przyszłego roku.

Jak wynika z naszego doświadczenia przy wdrażaniu PPK w firmach, wiele podmiotów czeka na ostatnią chwilę. Lepiej jednak uniknąć kumulacji, ograniczyć stres i ryzyko pomyłek.

Dlaczego Aviva?

Jesteśmy doświadczoną i wiarygodną, dużą, prywatną instytucją finansową. Wchodzimy w skład brytyjskiej grupy Aviva, która jest liderem na swoim macierzystym rynku w zakresie PPK. W Polsce już ponad 4200 firm, w tym 400 dużych, powierzyło nam prowadzenie PPK dla swoich pracowników, co dało nam status jednego z liderów rynku PPK. Jesteśmy także na podium najlepszych TFI w Polsce według Rzeczpospolitej (29.10.2020), osiągamy dobre długoterminowe wyniki inwestycyjne naszych funduszy.   

Z myślą o jednostkach samorządu terytorialnego przygotowaliśmy szereg rozwiązań, ułatwiających wdrożenie PPK:

  • •oferujemy sprawną obsługę, gotowość do indywidualnych spotkań, jak również webinaria czy szkolenia online;

  • •dysponujemy także materiałami komunikacyjnymi PPK, manualami i filmami instruktażowymi dla pracowników i pracodawców;

  • •pracodawcom ułatwiamy wdrożenie, dzięki możliwej automatyzacji w przekazywaniu danych i wpłat z systemów kadrowo-płacowych bezpośrednio do naszych systemów informatycznych;

  • •pracownicy uzyskają dostęp do znakomitego portalu MojaAviva, gdzie będą mogli zarządzać 24/7 swoim rachunkiem PPK, wraz z szeregiem benefitów.

 

W jaki sposób zawrzeć umowę?

Jeżeli JST jest zainteresowana współpracą z nami lub już wybrała Aviva Investors TFI do prowadzenia PPK, prosimy o przesłanie tej informacji na skrzynkę ppk@remove-this.aviva.com. Następnie ustalimy sposób zawarcia umowy i sprawnie załatwimy formalności.

Więcej informacji o ofercie Aviva PPK dla jednostek sektora finansów publicznych, w tym:

  • •dokładny harmonogram wdrożenia

  • •opis poszczególnych etapów w procesie PPK

  • •kontakt do ekspertów

znajduje się na stronie https://www.aviva.pl/pracownicze-plany-kapitalowe/sektor-publiczny/

 

Robert Trzeciak, menedżer ds. sprzedaży produktów emerytalnych i inwestycyjnych, Aviva Investors TFI