Jak czytamy w portalu, „naszą intencją było uhonorowanie osób, przedsiębiorstw, instytucji, które przyczyniły się do rozwoju polskiej infrastruktury w ostatnich latach. Postanowiliśmy prezydenta Wrocławia wyróżnić doceniając jego konsekwencję i determinację przy realizacji miejskich inwestycji, wykazywaną od czasu objęcia funkcji w 2002 roku”.
Przez ostatnie dwanaście lat na modernizację i powstanie nowych dróg we Wrocławiu wydano prawie 3 mld zł. W ramach unijnej budżetowej perspektywy na lata 2007-2013, Wrocław realizował 11 projektów z zakresu infrastruktury drogowej współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Funduszu Spójności. Łączna wartość projektów realizowanych w tym okresie wynosi 1, 517 mld zł, a pozyskane unijne dofinansowanie ze środków unijnych to 784 mln zł.
W efekcie udało się przebudować wiele istotnych dla miasta dróg, stworzyć infrastrukturę drogową wokół Stadionu Miejskiego czy połączyć nowy terminal Portu Lotniczego z Obwodnicą Śródmiejską.
„Dzięki konsekwentnym działaniom prezydenta Wrocław stał się drugim obok Warszawy aglomeracyjnym miastem, gdzie ponad 50 proc. ulic jest w dobrym stanie technicznym. Miasto od wielu lat angażuje się w działania mające na celu maksymalne wykorzystanie kolei w pasażerskim transporcie miejskim. Opracowano własną koncepcję organizacji sieci połączeń kolejowych we Wrocławiu wraz z wykazem brakujących przystanków” – pisze dalej portal.
– Modernizując wrocławski układ komunikacyjny dążymy do integracji kolei z naszymi systemami przewozów pasażerskich. Wybudowaliśmy stację kolejową Wrocław Stadion, udostępniliśmy wrocławski bilet elektroniczny (Urbancard) pasażerom przewozów regionalnych. Konsekwentnie zabiegamy o kompleksową modernizację Wrocławskiego Węzła Kolejowego. Dziś jako główny problem uznajemy potrzebę zwiększenia częstotliwości połączeń komunikacyjnych na poszczególnych trasach – mówi portalowi Rafał Dutkiewicz.