Service Desk programu PL.ID to kanał dedykowany wszelkim problemom zauważonymi po wdrożeniu Systemu Rejestrów Państwowych. Od 1 marca 2015 r. każdy użytkownik SRP może skontaktować się z konsultantem SD i jak wynika z przygotowanych przez MSW danych urzędnicy robią to bardzo często. Do połowy maja zgłoszono prawie 17 tys. spraw, z czego 76 proc. została rozwiązana. Nad częścią z nich cały czas trwają prace.
Poniżej pełna statystyka zgłoszeń od 1 marca 2015 r. do 14 maja 2015 r.
Otwarte | 3715 |
Rozwiązane i Zamknięte | 12808 |
Zamrożone (w oczekiwaniu na uzupełnienie informacji przez Zgłaszającego) | 328 |
SUMA | 16851 |
Jak przekonują przedstawiciele MSW, liczba zgłoszeń do Service Desk systematycznie maleje, co pokazuje poniższa grafika:
Zasadniczym, nierozwiązanym dotychczas problemem, jest jednak zakup dodatkowe sprzętu, na który gminy zgłosiły zapotrzebowanie po tym jak okazało się, że komputery pracujące w Źródle nie mogą być podłączone do Internetu. Postępowanie zostało uruchomione, ale z uwagi na konieczność wprowadzenia zmian do SIWZ (zmiana parametrów oprogramowania antywirusowego), termin otwarcia ofert był przesuwany. Ostatecznie 15 maja br. w siedzibie MSW nastąpiło otwarcie ofert. W postępowaniu oferty złożyło 22 oferentów. Trwa weryfikacja ofert.
Jak informuje MSW obecnie do pracy w aplikacji ŹRÓDŁO po 1 marca 2015 r. należy wykorzystać przede wszystkim sprzęt IT użyczony JST na mocy Porozumienia w sprawie przekazania do użytkowania sprzętu i aplikacji teleinformatycznych w ramach realizacji projektu indywidualnego pl.ID – „Polska ID karta” z 7. osi priorytetowej „Społeczeństwo informacyjne – budowa elektronicznej administracji” Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013. Zgodnie z przekazanymi wytycznymi w zakresie możliwości wykorzystania sprzętu SWDO poprzedniego systemu dowodowego), sprzęt ten może zostać wykorzystany do pracy w aplikacji Źródło na podstawie indywidualnej oceny JST. W takim przypadku konieczne jest wystąpienie do CPD MSW z wnioskiem o przekazanie na własność tego sprzętu.
MSW przypomina też, że dopuszcza łączenie instalowanego obecnie dedykowanego dostępu do SRP z infrastrukturą urzędu pod warunkiem odseparowania fizycznego lub logicznego (VLAN). Natomiast nie jest dopuszczalne bezpośrednie ani pośrednie łączenie ww. sieci dedykowanej z Internetem lub systemami mającymi dostęp do Internetu.
W całym kraju w ciągu ponad dwóch miesięcy funkcjonowania SRP (stan na 14.05.2015 r.):
nadano nr PESEL | 96 300 |
Akty małżeństwa | 109 800 |
Akty zgonów | 88 500 |
Akty urodzeń | 244 300 |
Przyjęte wnioski o dowód osobisty | 975 200 |
Wydane dowody osobiste | 985 300 |
Unieważnione dowody osobiste | 913 600 |
Zameldowania na pobyt stały i czasowy | 519 600 |
|
|
Łącznie obsłużonych spraw obywateli | 6 839 200 |
Maleje liczba zmian wprowadzonych w SRP, które zakończyły się niepowodzeniem – 0,96% (stan na połowę maja).