W samorządach

Źródło to już nie problem

Prawie 17 tys. zgłoszeń przyjął Service Desk PL.ID w sprawie funkcjonowania Systemu Rejestrów Państwowych. Co czwarty problem nie został rozwiązany, ale jak przekonują przedstawiciele MSW zgłoszeń jest z dnia na dzień coraz mniej.

Service Desk programu PL.ID to kanał dedykowany wszelkim problemom zauważonymi po wdrożeniu Systemu Rejestrów Państwowych. Od 1 marca 2015 r. każdy użytkownik SRP może skontaktować się z konsultantem SD i jak wynika z przygotowanych przez MSW danych urzędnicy robią to bardzo często. Do połowy maja zgłoszono prawie 17 tys. spraw, z czego 76 proc. została rozwiązana. Nad częścią z nich cały czas trwają prace. 

 

Poniżej pełna statystyka zgłoszeń od 1 marca 2015 r. do 14 maja 2015 r.

Otwarte

3715

Rozwiązane i Zamknięte

12808

Zamrożone (w oczekiwaniu na uzupełnienie informacji przez Zgłaszającego)

328

SUMA

16851

 

 

Jak przekonują przedstawiciele MSW, liczba zgłoszeń do Service Desk systematycznie maleje, co pokazuje poniższa grafika:

 

 

 

Zasadniczym, nierozwiązanym dotychczas problemem, jest jednak zakup dodatkowe sprzętu, na który gminy zgłosiły zapotrzebowanie po tym jak okazało się, że komputery pracujące w Źródle nie mogą być podłączone do Internetu. Postępowanie zostało uruchomione, ale z uwagi na konieczność wprowadzenia zmian do SIWZ (zmiana parametrów oprogramowania antywirusowego), termin otwarcia ofert był przesuwany.  Ostatecznie 15 maja br. w siedzibie MSW nastąpiło otwarcie ofert. W postępowaniu oferty złożyło 22 oferentów. Trwa weryfikacja ofert.

 

Jak informuje MSW obecnie do pracy w aplikacji ŹRÓDŁO po 1 marca 2015 r. należy wykorzystać przede wszystkim sprzęt IT użyczony JST na mocy Porozumienia w sprawie przekazania do użytkowania sprzętu i aplikacji teleinformatycznych w ramach realizacji projektu indywidualnego pl.ID – „Polska ID karta” z 7. osi priorytetowej „Społeczeństwo informacyjne – budowa elektronicznej administracji” Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013. Zgodnie z przekazanymi wytycznymi w zakresie możliwości wykorzystania sprzętu SWDO poprzedniego systemu dowodowego), sprzęt ten może zostać wykorzystany do pracy w aplikacji Źródło na podstawie indywidualnej oceny JST. W takim przypadku konieczne jest wystąpienie do CPD MSW z wnioskiem o przekazanie na własność tego sprzętu.

 

MSW przypomina też, że dopuszcza łączenie instalowanego obecnie dedykowanego dostępu do SRP z infrastrukturą urzędu pod warunkiem odseparowania fizycznego lub logicznego (VLAN). Natomiast nie jest dopuszczalne bezpośrednie ani pośrednie łączenie ww. sieci dedykowanej z Internetem lub systemami mającymi dostęp do Internetu.

 

W całym kraju w ciągu ponad dwóch miesięcy funkcjonowania SRP (stan na 14.05.2015 r.):

 

nadano nr PESEL

96 300

Akty małżeństwa

109 800

Akty zgonów

88 500

Akty urodzeń

244 300

Przyjęte wnioski o dowód osobisty

975 200

Wydane dowody osobiste

985 300

Unieważnione dowody osobiste

913 600

Zameldowania na pobyt stały i czasowy

519 600

 

 

Łącznie obsłużonych spraw obywateli

6 839 200

 

 

Maleje liczba zmian wprowadzonych w SRP, które zakończyły się niepowodzeniem – 0,96% (stan na połowę maja).

 

 

 

 

TAGI: informatyzacja,

Aby zapewnić prawidłowe działanie i wygląd niniejszego serwisu oraz aby go stale ulepszać, stosujemy takie technologie jak pliki cookie oraz usługi firm Adobe oraz Google. Ponieważ cenimy Twoją prywatność, prosimy o zgodę na wykorzystanie tych technologii.

Zgoda na wszystkie
Zgoda na wybrane