Prezydent Radomia Radosław Witkowski podpisał zarządzenie o stworzeniu elektronicznego rejestru umów i zamówień, które skutkują wydatkami z budżetu Radomia i dochodami do kasy miasta. Będą one publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej.
– Od dzisiaj każda złotówka, która z urzędu wychodzi, każdy zakup długopisu, kostki mydła, każda umowa-zlecenie zostanie odnotowana w ewidencji BIP – zaznaczył dyrektor kancelarii prezydenta Radomia Mateusz Tyczyński.
Prezydent miasta podkreślił, że w magistracie musi obowiązywać pełna przejrzystość i transparentność umów. – Będzie to z korzyścią dla mieszkańców, którzy będą mieli teraz świadomość i pełen wgląd w to, jak wydawane są nasze publiczne pieniądze – stwierdził Witkowski.
Zarządzenie prezydenta jest odpowiedzią na wnioski radomianina, Mateusza Wojcieszaka, który w imieniu Sieci Obywatelskiej Watchdog, organizacji dążącej do przejrzystości życia publicznego, kilkakrotnie występował do magistratu i innych miejskich spółek o ujawnienia zawieranych umów. Według Wojcieszaka wprowadzenie elektronicznego rejestru umów świadczy o tym, że radomski magistrat staje się instytucją transparentną. – To ważny znak, że mieszkańcy mogą kontrolować władze miasta nie tylko podczas wyborów, ale także na bieżąco sprawdzać, jak są wydatkowane pieniądze publiczne – zaznaczył Wojcieszak. Dodał, że liczy także na upublicznienie danych dotyczących umów zawieranych przez miejskie spółki.
Źródło: kurier.pap.pl