W samorządach

Prezydent Radomia ujawni umowy zawierane z kontrahentami

Radosław Witkowski: działalność urzędu miasta ma być transparentna.

Prezydent Radomia Radosław Witkowski podpisał zarządzenie o stworzeniu elektronicznego rejestru umów i zamówień, które skutkują wydatkami z budżetu Radomia i dochodami do kasy miasta. Będą one publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej.

 

– Od dzisiaj każda złotówka, która z urzędu wychodzi, każdy zakup długopisu, kostki mydła, każda umowa-zlecenie zostanie odnotowana w ewidencji BIP – zaznaczył dyrektor kancelarii prezydenta Radomia Mateusz Tyczyński.

 

Prezydent miasta podkreślił, że w magistracie musi obowiązywać pełna przejrzystość i transparentność umów. – Będzie to z korzyścią dla mieszkańców, którzy będą mieli teraz świadomość i pełen wgląd w to, jak wydawane są nasze publiczne pieniądze – stwierdził Witkowski.

 

Zarządzenie prezydenta jest odpowiedzią na wnioski radomianina, Mateusza Wojcieszaka, który w imieniu Sieci Obywatelskiej Watchdog, organizacji dążącej do przejrzystości życia publicznego, kilkakrotnie występował do magistratu i innych miejskich spółek o ujawnienia zawieranych umów. Według Wojcieszaka wprowadzenie elektronicznego rejestru umów świadczy o tym, że radomski magistrat staje się instytucją transparentną. – To ważny znak, że mieszkańcy mogą kontrolować władze miasta nie tylko podczas wyborów, ale także na bieżąco sprawdzać, jak są wydatkowane pieniądze publiczne – zaznaczył Wojcieszak. Dodał, że liczy także na upublicznienie danych dotyczących umów zawieranych przez miejskie spółki.

 

Źródło: kurier.pap.pl

TAGI: dobre praktyki, finanse samorządowe, polityka miejska, prezydent miasta,

Aby zapewnić prawidłowe działanie i wygląd niniejszego serwisu oraz aby go stale ulepszać, stosujemy takie technologie jak pliki cookie oraz usługi firm Adobe oraz Google. Ponieważ cenimy Twoją prywatność, prosimy o zgodę na wykorzystanie tych technologii.

Zgoda na wszystkie
Zgoda na wybrane