Przewodnik ma być pierwszym krokiem do uchwalenia „kodeksu reklamowego”, którego przyjęcie ma umożliwić wchodząca w życie 11 września tego roku tzw. ustawa krajobrazowa. W odróżnieniu od innych tego typu inicjatyw, warszawski przewodnik dobrych praktyk będzie zawierał zasady lokalizowania szyldów dla całego miasta, a nie tylko dla jego najbardziej reprezentacyjnych obszarów (jak np. w Krakowie).
– Chcemy, by warszawski przewodnik po szyldach ustanowił nowy standard tego typu opracowań, które do tej pory miały charakter jedynie doraźny bądź fragmentaryczny. Treść publikacji zostanie skonsultowana zarówno z przedsiębiorcami, jak i ekspertami z dziedziny projektowania – zapewnia Wojciech Wagner, naczelnik Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej Urzędu m.st. Warszawy.
- Naszym celem jest, aby ta publikacja była nie tylko zbiorem reguł i nakazów, ale przede wszystkim solidną porcją inspiracji i przykładów dobrych praktyk. Chcemy stworzyć przewodnik, który pomoże przedsiębiorcom pozytywnie wyróżnić się w przestrzeni miasta – zwraca uwagę Jan Franciszek Cieślak ze Stowarzyszenia Miastodwa.
Publikacja ma powstać do końca 2015 roku.
Źródło: www.um.warszawa.pl
Zdjęcia: www.facebook.com/MiastoMoje