W samorządach

Najpierw dobre praktyki, potem kodeks. Warszawa przygotowuje się do ustawy krajobrazowej

Stołeczny ratusz we współpracy ze stowarzyszeniem Kulturotwórcza Miastodwa i wsparciu merytorycznym Stowarzyszenia Miasto moje a w nim przygotują przewodnik dobrych praktyk dla szyldów i witryn w Warszawie.

Przewodnik ma być pierwszym krokiem do uchwalenia „kodeksu reklamowego”, którego przyjęcie ma umożliwić wchodząca w życie 11 września tego roku tzw. ustawa krajobrazowa. W odróżnieniu od innych tego typu inicjatyw, warszawski przewodnik dobrych praktyk będzie zawierał zasady lokalizowania szyldów dla całego miasta, a nie tylko dla jego najbardziej reprezentacyjnych obszarów (jak np. w Krakowie).

 

– Chcemy, by warszawski przewodnik po szyldach ustanowił nowy standard tego typu opracowań, które do tej pory miały charakter jedynie doraźny bądź fragmentaryczny. Treść publikacji zostanie skonsultowana zarówno z przedsiębiorcami, jak i ekspertami z dziedziny projektowania – zapewnia Wojciech Wagner, naczelnik Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej Urzędu m.st. Warszawy. 

 

- Naszym celem jest, aby ta publikacja była nie tylko zbiorem reguł i nakazów, ale przede wszystkim solidną porcją inspiracji i przykładów dobrych praktyk. Chcemy stworzyć przewodnik, który pomoże przedsiębiorcom pozytywnie wyróżnić się w przestrzeni miasta – zwraca uwagę Jan Franciszek Cieślak ze Stowarzyszenia Miastodwa. 

 

Publikacja ma powstać do końca 2015 roku.

 

 

 

 

Źródło: www.um.warszawa.pl

Zdjęcia: www.facebook.com/MiastoMoje

 

 

TAGI: dobre praktyki,

Aby zapewnić prawidłowe działanie i wygląd niniejszego serwisu oraz aby go stale ulepszać, stosujemy takie technologie jak pliki cookie oraz usługi firm Adobe oraz Google. Ponieważ cenimy Twoją prywatność, prosimy o zgodę na wykorzystanie tych technologii.

Zgoda na wszystkie
Zgoda na wybrane