W samorządach

Cyfrowy świat – mój lokalny świat

Zarządzanie procesami, koordynowanie i elektroniczny obieg dokumentów, wreszcie komunikacja urząd-mieszkaniec-urząd, archiwizacja i bezpieczeństwo informacji i danych osobowych to codzienne wyzwania polskich urzędników. W obliczu ciągłych zmian w prawie i szybkiego rozwoju nowoczesnych technologii, bez praktycznych wskazówek, radzenie sobie z tymi wyzwaniami okazuje się trudne. Dlatego Fundacja Inventity oraz Stowarzyszenie Pro Academia zapraszają do udziału w projekcie „Cyfrowy świat – mój lokalny świat”, finansowanym z środków unijnych.

 

 

Organizatorzy przygotowali kompleksowe rozwiązanie dla gmin, które wciąż poszukują sposobów, żeby zmniejszyć ponoszone koszty oraz skutecznie i szybko załatwić sprawy, z którymi zwracają się do nich obywatele. Bez rozwijania kompetencji cyfrowych i wykorzystania nowych technologii przez mieszkańców i urzędników te założenia są niemożliwe do zrealizowania nawet dla najlepszych menadżerów samorządowych.

 

Zarządzanie procesami, koordynowanie i elektroniczny obieg dokumentów, wreszcie komunikacja urząd-mieszkaniec-urząd, archiwizacja i bezpieczeństwo informacji i danych osobowych to codzienne wyzwania polskich urzędników. W obliczu ciągłych zmian w prawie i szybkiego rozwoju nowoczesnych technologii, bez praktycznych wskazówek, radzenie sobie z tymi wyzwaniami okazuje się trudne.


Pracę urzędników oceniają mieszkańcy, których wymagania dotyczące e-usług i skracania czasu załatwiania sprawy w urzędzie ciągle rosną. Należy pozostawać z nimi w stałym kontakcie, informując o ważnych dla danego samorządu sprawach i wydarzeniach. Jakie działania podjąć, aby mieszkańcy oceniali urząd, jako profesjonalny i przyjazny dla mieszkańców?

Fundacja i stowarzyszenie proponują rozwiązanie tego problemu poprzez udział w projekcie w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych.

 

Szkolenia i materiały cyfrowe dla mieszkańców

Konsorcjum, posiadające doświadczenie w zakresie rozwijania kompetencji cyfrowych
oraz wdrażania rozwiązań edukacyjnych opartych na wykorzystaniu technologii informacyjnej
i komunikacyjnej, zorganizuje szkolenia i opracuje materiały z kompetencji cyfrowych dostępne on-line dla mieszkańców i dopasowane do potrzeb każdej grupy wiekowej. Będą to szkolenia
z przedsiębiorczości i działalności start-upowej (dla młodych), z programowania (dla każdej grupy wiekowej), z podstawowych kompetencji cyfrowych (głównie dla osób dojrzałych), szkolenia
z umiejętności poruszania się po Internecie, możliwości, jakie daje Internet (dla osób dojrzałych).

 

Szkolenia i konferencje dla pracowników administracji

Praktyczne szkolenia z zakresu prawa i nowych technologii mają na celu uzupełnienie
i aktualizację wiedzy urzędników z obszarów: bezpieczeństwa informacji, elektronicznego obiegu dokumentów, ochrony danych osobowych, nowoczesnych rozwiązań informatycznych w jst, elektronizacji postępowania [KPA i inne ustawy zawierające e-usługi], technologii komunikacyjno-informacyjnych w samorządzie. Urzędnicy biorący udział w projekcie będą mieli okazję także
do wymiany doświadczeń z kolegami z innych samorządów podczas konferencji poświęconej rozwojowi kompetencji cyfrowych.

 

Nowoczesne punkty dostępowe do Internetu

Organizatorzy doposażą Państwa gminę w nowoczesne punkty dostępowe do Internetu otwarte dla mieszkańców. Obowiązkiem kadry zarządzającej urzędów jest podejmowanie działań mających na celu zapobieganie wykluczeniu cyfrowemu. Im mniejsza i biedniejsza gmina, tym większe zagrożenie wykluczeniem. Dlatego też, w projekcie mogą wziąć udział gminy mające nie więcej niż
20 000 mieszkańców [80%] oraz gminy mające nie więcej niż 100 000 mieszkańców [20%].

 

Najważniejsze korzyści

Najważniejsze korzyści, jakie przynosi udział w projekcie, od razu po jego wprowadzeniu to:

·         oszczędność czasu i pieniędzy – udział w praktycznych szkoleniach stworzonych zgodnie
z potrzebami urzędników i mieszkańców, realizowanych przez ekspertów od wielu lat współpracujących z gminami;

·         bezpieczeństwo i niezawodność – aktualizacja wiedzy prawnej i technologicznej urzędników stanowi kluczową kwestię w ich pracy;

·         usprawnienie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w urzędach;

·         podniesienie kompetencji cyfrowych pośród mieszkańców gminy uczestniczących
w szkoleniach;

·         zadowolenie mieszkańców z możliwości, które dadzą nowoczesne punkty dostępowe oraz
z profesjonalnej obsługi i możliwości szybszego załatwienia sprawy w urzędzie.

 

Aby zapewnić prawidłowe działanie i wygląd niniejszego serwisu oraz aby go stale ulepszać, stosujemy takie technologie jak pliki cookie oraz usługi firm Adobe oraz Google. Ponieważ cenimy Twoją prywatność, prosimy o zgodę na wykorzystanie tych technologii.

Zgoda na wszystkie
Zgoda na wybrane