Dostęp do archiwalnych wydań „Wspólnoty” możliwy jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów.
Jeżeli chcesz otrzymać dostęp napisz do nas: prenumerata@municipium.com.pl
Z dniem 1 stycznia 2017 r. weszła w życie nowelizacja przepisów ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, przyjęta ustawą z 9 października 2015 r. Wprowadzenie nowych przepisów podyktowane zostało koniecznością dostosowania polskiego porządku prawnego do wymogów prawa wspólnotowego. Zawierają one szereg istotnych zmian, które w sposób znaczący wpływają chociażby na procedurę uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia.
Wśród aktów prawa miejscowego, których znaczący odsetek jest stale kwestionowany przez organy nadzoru i sądy administracyjne, znajdują się uchwały w sprawie regulaminów korzystania z gminnych obiektów użyteczności publicznej. Choć podstawa do ich podejmowania od początku widnieje w ustawie o samorządzie gminnym i wokół niej „narosło” przebogate orzecznictwo i piśmiennictwo, to jednak wciąż w treści uchwał podejmowanych w gminach i miastach pojawia się szereg błędów. To skłania do refleksji, ale też zajęcia się tematem także na tych łamach po raz kolejny.