W samorządach

Skarbiec TFI – zapewnia profesjonalne wsparcie pracodawcy na każdym etapie wdrożenia PPK

Wielkimi krokami zbliżamy się do finału wdrażania Pracowniczych Planów Kapitałowych. Trwa właśnie ostatnia już, IV tura, która obejmuje m.in. Jednostki Samorządu Terytorialnego (JST). To bardzo ważny proces, do którego warto dobrze się przygotować i wybrać najlepszego partnera. Gra idzie przecież o pieniądze na przyszłość, wsparcie naszych emerytur, zabezpieczenie domowych budżetów Polaków.

W ostatniej turze wdrożenia PPK, która wystartowała 1 stycznia 2021 r., znalazły się podmioty, które zatrudniają mniej niż 20 osób oraz jednostki sektora finansów publicznych (bez względu na stan zatrudnienia). Wśród nich są właśnie jednostki samorządu terytorialnego.

Na tym etapie PPK bardzo istotny jest wybór firmy zarządzającej środkami pracowników. Proces ten powinien być przeprowadzony wraz ze związkami zawodowymi, bądź inną reprezentacją pracowników najpóźniej do 26 lutego 2021 roku. Do tej daty należy sporządzić protokół wyboru Instytucji Finansowej.

W samym procesie wdrożenia pierwszym krokiem jest sprawdzenie systemu kadrowo-płacowego, który powinien mieć możliwość wygenerowania pliku w formacie *csv lub *xml, aby następnie móc go zaimportować do Serwisu PPK w wybranej firmie zarządzającej środkami pracowników.

Dla skutecznego i efektywnego prowadzenia PPK bardzo ważne jest przygotowanie wszelkich procesów i procedur, w tym systemu transakcyjnego w taki sposób, by był prosty i intuicyjny w obsłudze.

Niezmiernie istotne jest wsparcie firmy zarządzającej. Skarbiec TFI jest w stałym kontakcie z klientem na każdym etapie wdrażania PPK. Osoby odpowiedzialne za administrowanie systemem mogą m.in. liczyć z naszej strony na szkolenia instruktażowe ułatwiające poruszanie się w dostarczanym systemie transakcyjnym. Klienci otrzymują też wsparcie indywidualnego opiekuna, z którym kontaktują się drogą telefoniczną, bądź mailową. W Skarbiec TFI przygotowaliśmy ponadto tzw. manual oraz filmy instruktażowe z poszczególnych czynności, aby administratorom PPK ułatwić wszelkie czynności w obsłudze Planów.

Dostarczamy również wszystkie wymagane ustawą formularze: deklarację przystąpienia do PPK dla osób powyżej 55 roku życia, deklarację wpłaty podstawowej oraz dodatkowej, formularz aktualizacji danych osobowych, gdzie wskazujemy uposażonych. Wszystkie dodatkowe deklaracje, dotyczące zarówno pracownika jak i pracodawcy dostępne są na www.skarbiec.pl/ppk.

Kolejnym krokiem, który wymaga solidnych przygotowań, są szkolenia dla pracowników podczas których prezentowane są wszelkie niezbędne informacje na temat PPK. Naszym zadaniem, jako Skarbiec TFI, jest przedstawienie zasad działania systemu regularnego oszczędzania jakim jest PPK. To szereg bardzo istotnych informacji: kto i ile wpłaca na konto uczestnika, kiedy mogę dokonać wypłaty przez 60 rokiem życia, w jaki sposób mogę wypłacić po 60 roku życia bez konsekwencji fiskalnych. Przedstawiamy również korzyści wynikające z przystąpienia do Planów (czy PPK się opłaca), rozwiewamy wątpliwości pracowników związane z porównaniem PPK do OFE.

Podczas szkoleń zwracamy także uwagę na terminy składania stosownych deklaracji do działu kadr i płac, księgowości – utworzenie przejrzystego harmonogramu działań wpływa na komfortowe podejmowanie decyzji przez pracowników co do pozostania w PPK.

Pracodawca oraz pracownik może liczyć na ulotki, plakaty, filmy instruktażowe, które dostarczy Skarbiec. Podczas spotkań zachęcamy do zadawania pytań, tak aby każdy uczestnik po szkoleniu miał komplet wiadomości.

Po tak przeprowadzonych krokach wdrożeniowych wszystko powinno działać na najwyższym, jakościowym poziomie. Pracodawcy pozostaje już tylko naliczać i przekazywać środki pracowników by były odkładane i inwestowane na przyszłość przez Skarbiec TFI.

Dla naszych klientów udostępniliśmy dwa dodatkowe kanały kontaktu – są one dostępne dla pracowników i pracodawców. Pierwszym jest mailowa skrzynka kontaktowa - ppk@skarbiec.com.pl.  Drugim kanałem jest infolinia, która jest dedykowana Pracowniczym Planom Kapitałowym Skarbiec TFI  i obsługuje klientów od poniedziałku do piątku od 9 do 17 pod numerem 22 355 46 64.

Robimy wszystko by zapracować na jak najlepszą ocenę naszych klientów – naszym wyróżnikiem jest najwyższa jakość obsługi. Jesteśmy partnerami – dla nas wdrożenie nie kończy się umową o zarządzanie i umową o prowadzenie PPK. Proklienckie podejście jest wyróżnikiem Skarbiec TFI od początku działania naszej firmy – czyli od ponad 23 lat.

Zapraszam do kontaktu.

Przemysław Jaworski

Dyrektor ds. komunikacji inwestycyjnej

   (+48) 665 940 097

przemyslaw.jaworski@skarbiec.com.pl

Aby zapewnić prawidłowe działanie i wygląd niniejszego serwisu oraz aby go stale ulepszać, stosujemy takie technologie jak pliki cookie oraz usługi firm Adobe oraz Google. Ponieważ cenimy Twoją prywatność, prosimy o zgodę na wykorzystanie tych technologii.

Zgoda na wszystkie
Zgoda na wybrane