W samorządach

Ministerstwo o Pl.ID: najgorszy był pierwszy tydzień

Liczba zastrzeżeń co do pracy systemu PL.ID z każdym dniem maleje - przekonuje Ministerstwo Spraw Wewnętrznych. Jednak w związku z licznymi sygnałami w ostatnich dniach marca doszło do znacznych zmian w systemie, a czas załatwiania spraw wzrósł wielokrotnie. Przyjęcie wniosku zamiast 5 minut trwa 40, wydanie aktu zamiast kilku sekund, kilka minut. Samorządy pracują też w dwóch równoległych systemach przez co utrudniona jest komunikacja między nimi.

 

 

Prezentacja na temat pierwszych dni działania informatycznego systemu aktów stanu cywilnego miała miejsce na posiedzeniu zespołu ds. administracji Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. Sporo wniosków złożyły samorządy. Przede wszystkim nalegano na zwiększenie kompetencji dla pracowników Urzędów Stanu Cywilnego, aby odciążyć od pracy kierowników i ich zastępców.

 

Prezydent Częstochowy, przedstawił zaś informację o funkcjonowaniu systemu w ramach jego regionu. Czasu przyjęcia wniosku dowodowego wydłużył się ze średnio 6 minut do 40 dla jednego klienta. Samo wystawienie akt stanu cywilnego do systemu wydłużyło się z kilku sekund do 5/6 minut. 

 

Prezydent nawiązał też do braku aktualizacji bazy PESEL. W ramach informacji od innych jednostek, okazało się że niektóre nie wdrożyły nowej bazy i nadal w okresie przepisów przejściowych pracują na dawnym systemie. Przez to, nie jest możliwe przesyłanie wniosków pomiędzy urzędami. Współprzewodniczący, opisał też działanie „helpdesk”, który w jego ocenie, a także w ocenie wielu samorządowców ma niedobory kadrowe, które to realnie wydłużają czas oczekiwania na naprawę awarii.

 


Statystyka zgłoszeń do helpdesku od 1 marca 2015r. do 9 marca 2015 r.

 

Otwarte

2136

Rozwiązane

770

Zamknięte

1384

Zamrożone (w oczekiwaniu na uzupełnienie informacji przez Zgłaszającego)

408

SUMA

4698

  

 

 

Kategorie najczęstszych zgłoszeń do Service Desk i MSW w pierwszych dniach po wdrożeniu SRP

 

problemy z logowaniem do systemu (w tym problemy wynikające z braku nadania lub błędnego nadania ról przez LAR-a),


problemy z lokalną infrastrukturą w lokalizacji (konfiguracja stacji, skanera, łącza dedykowanego),


spowolnienie pracy aplikacji – „trwa przetwarzanie danych” – kwestia wydajności lokalnej infrastruktury sieciowej,


pytania merytoryczne dotyczące pracy aplikacji,


problemy wynikające z:
zagubienia przez użytkowników haseł do certyfikatów infrastruktury (subskrypcji) lub samych certyfikatów, które MSW wysyłało w październiku i listopadzie 2014,


zablokowania kart, zagubienia PINów,


prośby o pomoc w przeprowadzeniu użytkownika przez proces recertyfikacji,


problemy zawieszania się aplikacji Źródło w trakcie składania podpisu oraz długiego czasu podpisywania akcji.

 

Dane statystyczne Systemu Rejestrów Państwowych za pierwszy miesiąc działania systemu


Dowody osobiste:

  • Przyjęte wnioski o dowód osobisty: 415 800
  • Wydane dowody osobiste: 396 200
  • Unieważnione dowody osobiste: 389 500


Zameldowania na pobyt stały i czasowy: 220 200

 

Akty urodzeń: 88 000 

 

Akty małżeństwa: 38 300 

 

Akty zgonów: 38 100 

 

Nadano numerów PESEL: 43 000

TAGI: informatyzacja,

Aby zapewnić prawidłowe działanie i wygląd niniejszego serwisu oraz aby go stale ulepszać, stosujemy takie technologie jak pliki cookie oraz usługi firm Adobe oraz Google. Ponieważ cenimy Twoją prywatność, prosimy o zgodę na wykorzystanie tych technologii.

Zgoda na wszystkie
Zgoda na wybrane