W samorządach

„Wspólnota” w sierpniu na 1. miejscu wśród tygodników i dwutygodników

Jak wynika z raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów, Pismo Samorządu Terytorialnego „Wspólnota” pod względem liczby cytowań przez inne media wskoczyło w swojej kategorii na najwyższe miejsce podium.

 

Ranking główny najczęściej cytowanych mediów w Polsce otwiera portal WP z wynikiem 4,7 tys. powołań. Drugie miejsce zajął Onet, na który inni dziennikarze powoływali się ponad 4,2 tys. razy. Podium zestawienia zamyka dziennik „Rzeczpospolita” na poziomie 3,5 tys. cytowań i ze wzrostem o jedno oczko w porównaniu do lipca 2021 roku.

W głównym rankingu ukazującym piętnaście najczęściej cytowanych mediów za sierpień znajdują się między innymi cztery portale internetowe: WP, Onet, Interia i Wirtualnemedia. Spośród prasy obecnych jest pięć tytułów: „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Super Express” i „Fakt”. Telewizję reprezentuje trzech nadawców: TVN24, Polsat News oraz TVP Info, a grupę stacji radiowych trzy rozgłośnie: RMF FM, Program Pierwszy Polskiego Radia i Polskie Radio 24.

Pozycję „Wspólnoty” najlepiej oddaje zestawienie tygodników i dwutygodników – zajęła w nim pierwsze miejsce z liczbą 247 cytowań, wyprzedzając „Newsweeka”, „Wprost” oraz „Sieci”. W zestawieniu wszystkich najważniejszych tytułów prasowych „Wspólnota” uplasowała się na 8. miejscu.

Wśród najchętniej cytowanych przez inne media publikacji „Wspólnoty” są co roku rankingi przygotowywane pod kierunkiem profesora nauk ekonomicznych Pawła Swianiewicza z Katedry Rozwoju i Polityki Lokalnej na Wydziale Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego. W sierpniu 2021 r. dużym zainteresowaniem opinii publicznej cieszył się ranking zamożności samorządów, w których JST uszeregowane zostały pod względem wysokości dochodów przypadających na jednego mieszkańca.

Analizę liczby cytowań poszczególnych mediów przez inne media Instytut Monitorowania Mediów przeprowadził na podstawie 47 470 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; serwisów internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1–31 sierpnia 2021 roku.