Dzięki zaplanowanym robotom końcowy dworzec przy linii Reda – Hel, a także jeden z nielicznych obiektów czołowych w Polsce, odzyska swój historyczny wygląd. Renowację przejdzie unikatowa elewacja budynku o konstrukcji zwanej „murem pruskim”. Nieznacznie zmieni się bryła dworca, gdyż od strony południowej zostanie zrekonstruowana otwarta wiata. Dach obiektu w nowej odsłonie zostanie pokryty dachówką w kolorze naturalnej cegły. Dworzec zyska również nowe zegary oraz szyldy na elewacji.
Dzięki zaplanowanym robotom dworzec w Kuźnicy znów będzie obsługiwał podróżnych, a także odzyska swój historyczny wygląd. Z elewacji dworca zniknie tynk i zostaną przywrócone na niej płytka klinkierowa w kolorze naturalnej cegły oraz detale architektoniczne. Dzięki przebudowie na dworcu zostanie przywrócona obsługa podróżnych. Będzie się ona odbywać w holu na parterze wyższej części budynku oraz sezonowo w poczekalni w niższej części dworca. Obydwie przestrzenie będą klimatyzowane, urządzone w nowoczesnych szarościach i wyposażone w ławki, gabloty, kosze, system informacji głosowej, a w holu dodatkowo pojawią się elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów.
Obydwa dworce będą ekologiczne i bezpieczne. Budynki zostaną ocieplone od wewnątrz. Stratom ciepła zapobiegną również nowa stolarka okienna i drzwiowa, a także kurtyny powietrzne zamontowane w holu dworca. W budynkach zaprojektowano energooszczędne oświetlenie, ogrzewanie z użyciem pompy ciepła oraz system BMS (Building Mangement System) sterujący instalacjami i urządzeniami oraz optymalizujący zużycie energii elektrycznej, cieplnej i wody. Na dworcach będzie również bezpieczniej dzięki nowoczesnemu systemowi monitoringu. Przebudowa obejmie również najbliższe otoczenie budynków.
Inwestycje polegające na przebudowie dworca są realizowane z dofinansowaniem ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Prace ruszą już niebawem.
Źródło: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej