W samorządach

Pomyśl – Zobacz – Zostań. Wystartowała nowa kampania wizerunkowa Szczecina

Kampania to efekt pracy zespołu ekspertów ds. wyjścia z lockdownu, który rekomendował podjęcie działań promocyjnych o ogólnopolskim zasięgu.

Jaki wizerunek Szczecina buduje kampania? Miasta, w którym odetchniesz pełną piersią, które nie boi się marzyć, które odważnie spogląda w przyszłość i pamięta o swojej historii. Miasta otwartego, zaskakującego niebanalną architekturą, dobrego do życia. To zielone miasto, w którym dobrze jest studiować, pracować, mieszkać i inwestować.

Kampania promująca potencjał Szczecina jest jednym z efektów pracy zespołu ekspertów ds. wyjścia z lockdownu, który rekomendował podjęcie działań promocyjnych o ogólnopolskim zasięgu. Mają one zachęcić do odwiedzin Szczecina w celach turystycznych, ale także zaprezentować potencjał inwestycyjny miasta i w atrakcyjny sposób ukazać inne jego atuty, takie jak wszechobecna zieleń, wyjątkowa architektura i spektakularne wydarzenia. Sprowadzenie do miasta turystów, pracowników i inwestorów, na co w części ma mieć wpływ także kampania wizerunkowa, ma pobudzić gospodarkę i wpłynąć na jej ożywienie w dobie globalnej pandemii.

Główną osią kampanii jest klip wideo nagrany z użyciem drona. Nie zabrakło w nim symboli miasta – dźwigozaurów, bulwarów czy filharmonii – ale obok dobrze znanych miejsc i wydarzeń w na nim także ujęcia biurowców, toru gokartowego, lotu paralotnią czy akrobacji wakeboardowych.

Za oprawę dźwiękową klipu odpowiada szczeciński kompozytor i producent muzyczny Piotr Klimek, związany m.in. z Akademią Sztuki, aktualnie dyrektor poznańskiego Teatru Animacji.  Materiał filmowy wyprodukowała zaś szczecińska firma Nyx Media. Spot można zobaczyć tutaj: https://youtu.be/Ywlv0fo1uVY

Wideo znajdzie się w mediach społecznościowych, na dworcowych ekranach w różnych miastach Polski i, jako reklama, na portalu YouTube. W formie bilbordów zdjęcia miasta zawisną m.in. w Białymstoku, Trójmieście, Koszalinie, Zielonej Górze, Katowicach i Rzeszowie. O Szczecinie usłyszą także słuchacze poranków w Radiu 357. Wszystkie przekazy kierować będą ruch na stronę https://visitszczecin.eu/.

Działaniom promocyjnym skierowanym do mieszkańców Polski, towarzyszyć będzie moduł biznesowy realizowany przez Agencję Rozwoju Metropolii Szczecińskiej. Opiera się on na raporcie pn. „Potencjał inwestycyjny Szczecina w nowych realiach gospodarki” opracowanym przez Rzeczpospolitą. Promocja gospodarcza realizowana będzie m.in. na LinkedInie, w radiu Tok FM i w internetowych portalach branżowych.

Pierwszy etap promocji zaplanowany jest na październik 2021. Łączny koszt wszystkich działań w ramach kampanii wyniósł 375 tys. złotych. Kampanię realizuje Urząd Miasta Szczecina we współpracy ze Szczecińską Agencją Artystyczną, spółką Żegluga Szczecińska Turystyka Wydarzenia i Agencją Rozwoju Metropolii Szczecińskiej Sp. z o.o.

oprac. na podst. inf. UM Szczecin