W ramach współpracy planowane jest opracowanie dokumentacji projektowej i realizacja kluczowych zadań, w tym: budowa tunelu drogowego w ciągu ulic Czarnowskiej i Piekoszowskiej pod torami stacji Kielce Główne, przebudowa przejścia pieszego pod ulicą Żelazną prowadzącego do dworca, budowa kładki pieszo-rowerowej łączącej rejon Dworca PKS z ulicą Mielczarskiego oraz utworzenie nowych węzłów przesiadkowych przy planowanych przystankach: Kielce Witosa, Kielce Podkarczówka i Kielce Białogon.
Jak podkreśla prezydent Kielc Agata Wojda, miastu zależy przede wszystkim na połączeniu komunikacyjnie dwóch obszarów miasta – ulicy Mielczarskiego, osiedla „za torami” ze ścisłym Śródmieściem.
– Chcemy stworzyć funkcjonalny węzeł komunikacyjny, który jako pewien element komunikacji publicznej będzie służył mieszkańcom naszego miasta, mieszkańcom Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego, ale także wszystkim tym, którzy podróżują pociągami. Jednocześnie przy modernizacji linii kolejowej nastąpią liczne zmiany infrastrukturalne, które pozwolą przestrzeń wokół dworca wykorzystać w sposób bardziej funkcjonalny dla usług miejskich – mówi prezydent.
PKP Polskie Linie Kolejowe uwzględnią w ramach projektu m.in. opracowanie dokumentacji dla inwestycji miejskich, przebudowę i budowę łącznic kolejowych oraz przygotowanie projektu nowej hali peronowej stacji Kielce Główne. PKP S.A. zadeklarowały natomiast współpracę w zakresie udostępnienia terenów niezbędnych do realizacji przedsięwzięć.
Podpisany list intencyjny otwiera drogę do zawarcia szczegółowych porozumień dotyczących podziału zadań i finansowania pomiędzy stronami. To także element koncepcji „Nowego Miasta”, która zakłada rewitalizację terenów w sąsiedztwie dworca kolejowego i przekształcenie ich w nowoczesną przestrzeń miejską.
Jeszcze w tym roku planowane jest ogłoszenie konkursu na zagospodarowanie przestrzeni po budynku Młoda 4, który stanie się pierwszym etapem przemian w tej części Kielc.







