Dostęp do archiwalnych wydań „Wspólnoty” możliwy jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów.
Jeżeli chcesz otrzymać dostęp napisz do nas: m.hac@municipium.com.pl
System inwentaryzacji i e-kontroli reklam w przestrzeni publicznej z wykorzystaniem bazy danych GIS umożliwia precyzyjne odwzorowanie terenu i szczegółową ewidencję nośników. To z kolei pozwala na szybkie zbadanie ich zgodności z zapisami lokalnej uchwały krajobrazowej.
Przeciętny Polak emituje 9 ton CO2 rocznie, co można przyrównać do przejechania samochodem 53 tysięcy kilometrów samochodem. Miasta podejmują próby ograniczenia emisji i zwrócenia uwagi mieszkańców na tę kwestię.
Poczta elektroniczna urzędów i jednostek organizacyjnych postawiona na domenach komercyjnych bez umów powierzenia danych, dane wrażliwe udostępnione bliżej nieokreślonemu kręgowi odbiorców – skala zaniedbań ujawnionych przez NIK jest porażająca. Problem może dotyczyć kilkunastu tysięcy instytucji w Polsce. W związku z tym kontrola obejmie cały kraj.
Jakie inwestycje mogą ruszyć w polskich miastach dzięki środkom z KPO i Polityki Spójności? Samorządowcy podkreślają konieczność renegocjacji zasad, bo czasu na realizację inwestycji jest już zbyt mało. Podobnego zdania jest rząd.
Związek Powiatów Polskich domaga się zmiany ustawy o dostępie do informacji publicznej, gdyż uprawnienia z niej wynikające są nadużywane.
Podnoszenie minimalnego wynagrodzenia nauczycieli, przerzucanie dofinansowania szkolnictwa na samorządy, to jak podłączenie pacjenta w stanie agonalnym do respiratora w celu poprawy jakości resztek jego życia. Tymczasem potrzebne jest leczenie metodą inwazyjną. Szkoły może uratować jedynie twarda i bezwzględna zamiana całego ich funkcjonowania.
W ostatnich kilku latach wyraźny stał się trend odchodzenia od pierwotnych założeń edukacji domowej. Samodzielne kształcenia dziecka przez rodzica zastępują usługi szkół niepublicznych, specjalizujących się w tej formie edukacji. I coraz bardziej cały proces wymyka się spod kontroli.
Fundacja ArchitectsPL wraz z 10 samorządami zorganizowała akcję społeczną „Samorząd – Mądry Wybór, Mądre Miasto”, której celem jest pokazanie mieszkańcom, dlaczego ich uczestnictwo w wyborach jest ważne i uświadomienie im, że wybierając mądrze mogą mieć realny wpływ na to, co będzie działo się w ich miastach czy gminach.
Kampania wyborcza wiąże się z przygotowywaniem rozmaitych materiałów, wśród których na pierwszym miejscu znajduje się zdjęcie. Dlaczego? Ma ono konkretne zadanie do wykonania. Przede wszystkim ma wzbudzać zaufanie wyborców, ale nie tylko. Jak przygotować się do sesji zdjęciowej? Jakie zdjęcia w swoim portfolio powinien mieć każdy samorządowiec?
Władze miasta pozyskały 300 tys. zł rządowego wsparcia, dzięki czemu 1 marca udało się uruchomić trzy nowe linie komunikacyjne. Oznacza to poprawę dostępności transportowej dla mieszkańców gminy.